torstai 2. elokuuta 2012

Terveisiä Tukholmasta

Käytiin  jo perinteeksi muodostuneella jokakesäisellä Tukholman matkalla. Taisi olla kuudes kerta putkeen. Mutta aina vaan kaupunki jaksaa viehättää. Erityisesti vanhakaupunki.

Ensimmäisenä päivänä suunnistimme uudehkoon Sicklan ostoskeskukseen, joka sijaitsi muutamia kilometrejä poispäin ydinkeskustasta. Sicklassa kauppoja on n. 150, joten kierrettävää riittää. Kävi tuuri ja miehet lupasivat mennä lasten kanssa Andys leikkipaikkaan ja me naiset päästiin kaupoille. Harvinaista herkkua ;) Sicklassa oli mukavan rauhallista verrattaen aivan keskustan kauppoihin.

Andys

Sicklasta päätimme kävellä keskustaan takaisin ja kyllä kannatti. Kävelimme joenvartta, joka johdatti läpi hulppean asuinalueen. Nimi kerkesi jo unohtua.

Ravintola rannassa.

Joen yli meni lauttoja/losseja, jonka kyytiin hyppäsimme ja seilasimme muutaman minuutin matkan toiselle puolelle pottia.

Tukholma on täynnä puistoja ja ihania viheralueita. Kävelymatkat menee mukavasti niitä ihaillessa.

Letti pitää tuulitukan kurissa.
Vanhasta kaupungista löytyy muutama ihana jäätelöbaari. Ostin oman pallojäätelöni eräästä suloisesta jäätelöputiikista, jossa vohvelit oli kotitekoisia ja tuoksuivat ihanasti kadulle asti. Ihanan rapeaa ja herkullista. Myös hot dogeja saa ostaa miltei joka kadun kulmalta. Lapsille maistuu.

Matkan taitamme yleensä Viking Linen kyydissä ihan vain sen helppoutensa takia. Laiva saapuu aivan keskustaan ja siitä on helppo kasseineen kävellä perille. Tällä reissulla yövyimme Scandic Continentalissa, joka sijaitsi aivan ydinkeskustassa.

Kotimatkan taitoimme asuntoautolla, koska piti tehdä mutka Ikean kautta. Ostokset eivät olisi mahtuneet henkilöautoomme. ;)

Matkalla kerkesi tikuta vähän sukkaakin. :) Ensi kesäksi haaveilen pääseväni jälleen Ruotsiin, mutta tällä kertaa Gotlantiin. Saa nähdä toteutuuko. Ja malttaako Tukholman vaihtaa :)